Vidd el az Astrát!

Megválnék szeretett autómtól, akivel rendkívüli kalandokat éltünk át együtt az elmúlt 21 évben. Ha ez az Astra mesélni tudna…

Gyakorlatilag együtt nőttünk fel, csak ez nekem jobban áll. A 300 ezer kilométere alatt többet látott, mint 10 átlagos autó teljes élettartama alatt. Rengeteg emlékezetes kirándulásra vitt el egy csomó jó arcot, miközben vígan koptatta az öreg kontinens rögös útjait Csehországtól Romániáig. Alig van olyan barátom, akit ne költöztetett volna legalább kétszer. Annyi tüzifát cipelt Poroszlón, mint egy platós IFA teljes kapacitása. Több sör fordult meg a csomagartojában, mint a Diófa söröző kumulált fogyasztása 1970 óta. De vitt már haza újszülöttet is a kórházból, azt is megoldotta, igazi mindenes.

A napfelkeltében dohányozni a motorháztetőn fekve egy szántókkal övezett földút közepén, a mai napig életem egyik leggiccsesebb emléke. Egyszer még egy őzet is elütött, de hát ez van, ha az ember gimis korában egy erdei úton akarja kipróbálni meglesz-e a kanyarig a 140 (nem lett meg, shame on you, Bambi). De nem fokozom tovább, úgyis értitek. Csak sok az emlék…

Ha összeadnám az órákat, amiket a volánja mögötti elmélkedéssel töltöttem az élet értelméről a végtelen kilóméterek alatt, olyan szám jönne ki, amit ha valaki megadna érte forintban, a világ jobb hellyé válhatna, de erről majd később…

Jó, de milyen az autó?

Nincs mit szépíteni, ez egy bontószökevény.

De nézd csak, ilyen feszítősen is meg tud állni. Mint azok az instagram lányok, akik Palvin Barbinak képzelik magukat, pedig nem…

1999 novemberi, F-Astra sedan. 1.4-es 8 szelepes benzin. Gondolhatod… Igazi erőgép. 300 ezer kilométer, plusz némi apró, de ki számolja? Édesanyámék hozták el a szalonból, szóval végülis mondhatni első tulajdonostól – ha ez számítana bármit.

Ahogy az egy huszonéves F Astrától elvárható, mindenhol rohad, ahol csak el tudod képzelni. Ahol nem tudod elképzelni, valószínűleg ott is rohad.

Viszont motorikusan hibátlan, a szerelőm azt mondja, ha nem rohadna szét körülötte az autó, még a Holdig elmenne. Vezérléscsere volt pár éve, olajcserét 15 ezrenként mindig megkapta, az utóbbi években már 10 ezrenként. Hengerfejes is volt már, de még fiatal korában, azóta nincs vele gond. Klíma nincs benne, szóval nyáron mérsékelt az élmény. A check engine néha kigyullad, de aztán mindig elalszik. Ez így van már vagy 2 éve, ha komoly lenne, már biztos történt volna valami, úgyhogy nem komoly. A szerelőm egyszer azt mondta, lambdaszonda szenzor, és állítólag nem fontos. Én nem tudom mi az, úgyhogy boldogan élek ezzel a tudattal. Ami kicsit durvább, hogy a tankból alul mostanában folyik a benzin, de csak ha agyig tankolom. Ha csak kb 90%-ig töltöm, akkor nem folyik. Ez szerintem veszélyes, de biztos meg lehet csinálni (mondtam már, hogy ott is rohad, ahol nem gondolnád?)

Műszaki van rajta 2021 november végéig. Akiben felmerülne, hogy egy ilyen autón hogy lehet érvényes műszaki, azt emlékeztetném, hogy egy ügyeskedő posztkomcsi országban élünk, amit csak úgy félig-meddig sikerült áttuszakolni a rendszerváltáson – épp ahogy ezt az Astrát a vizsgán. Vágom, hogy ciki. C’est la vie…

Fú ez nagyon gáz! Miért venném meg?

Tisztában vagyok vele, hogy 2020-ban ez a tárgy autóként értelmezhetetlen. De azt is tudom, hogy van akinek hasznos tudna lenni – mittudomén alkatrésznek, nemsajnálós rohangálósnak, virágot ültetni bele, tököm tudja… Másrészt meg, ha egyszer rocksztár leszek, vagy miniszterelnök, tuti tök sokat fog érni.

Namármost! Én ezért az autóért egy forintot sem szeretnék látni. A deal az, hogy ha megér neked bármennyit, akkor írd be itt lent az adott összeget, és a végén a legtöbbett ajánló viheti a gépet, amint átutalta a felajánlott összeget a Motiváció Műhely, Motiváció Oktatási Egyesület bankszámlájára. Ez egy szegedi egyetemi oktatók és pedagógusok által létrehozott szervezet, akik főleg hátrányos helyzetű gyerekek oktatási nehézségeivel, tehetséggondozásával és társadalmi beilleszkedésével foglalkoznak, de ha többet szeretnél róluk tudni, javaslom a Google-t.

Ha ezerkétszáz forint lesz a vége, akkor annyi, de a pénz jó helyre megy, mindketten jobban alszunk. (Ja igen, az átírással járó költségek természetesen a vevőt terhelik. Fogalmam sincs az mennyi lehet, de számolj vele mielőtt licitálsz!)

A felajánláshoz elkérem az email címed és a neved, hogy tudjunk kontaktálni, de az adatokat semmi egyébre nem használom fel, és az adásvétel után mindet törlöm. Ezt asszem le kell írni, mert GDPR.

Képek a járgányról

Légyszi ne kérj külön képeket az egyes részletekről, mert biztos nem fogom végigfotózni az egyes rozsdásodó részeket. Gondolj egy tetszőleges pontjára a kaszninak – igen, valószínűleg ott is rohad. De amúgy a legrosszabb pontok: tanksapka körül, géptető, valamint hátsó kerék előtt a küszöbök.


Ha netán szeretnéd személyesen megnézni, vagy kérdésed van, írd meg szöveges üzenetben a lenti űrlapon (az összeg helyére egyszerűen írj csak nullát)! A jármű Budapest XIII. kerületében van. Az aukció november 30. éjfélig tart, utána megkeresem, akit meg kell. Ha úgy alakul beállhatsz vele a fa alá.

Ha neked nem kell, gondolj a gyerekekre és osszd meg! Köszi!

Itt tehetsz ajánlatot:

Az aukció lezárult!